ارسال پاسخ
تعداد بازدید 97
نویسنده پیام
fatemesoltan آفلاین

مدیر کل سایت

ارسال‌ها : 27
عضویت: 9 /6 /1392
تشکرها : 46
تشکر شده : 21
مدیتیشن های منتخب من
سلام دوستان
در این قسمت قصد دارم تا مدیتیشن هایی رو که خودم دوست دارم و یا تجربه کردم براتون بزارم

امضای کاربر : افسوس که عمری پی اغیار دویدیم / از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 15:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
fatemesoltan آفلاین


مدیر کل سایت

ارسال‌ها : 27
عضویت: 9 /6 /1392
تشکرها : 46
تشکر شده : 21
پیش زمینه اصلی برای مدیتیشن
قبل از هر چیزی این و بگم که پیش زمینه اصلی برای مدیتیشن ریلکس کردن بدن هست
برای انجام هر مدیتیشن ابتدا روی صندلی راحتی می نشینید و یا روی زمین یا تخت دراز می کشید و شروع می کنید به ریلکس کردن بدن.
یعنی مثلا از پایین بدن شروع می کنید به شل کردن ماهیچه ها.
چشماتون و می بندید و تک تک قسمت های بدن و از پایین تا بالا تصور می کنین و شل می کنید
وقتی این کار و انجام دادین سعی کنین ذهنتون و کنترل کنید
می تونین از 100 تا 1 بشمرین و یا تصور کنین که در یک منظره ی بسیار قشنگ در حال قدم زدن هستید

من خودم تصور منظره رو بیشتر می پسندم
یکی از دوستان بسیار عزیزم مدت ها قبل به من گفته بود که یک خونه رو توی ذهنت تصور کن و هر روز بهش سر بزن
من یه خونه ی رویایی با جزئیات کامل توی ذهنم دارم که مرتب بهش سر می زنم و انقدر به اونجا رفتم به صورت ذهنی که وقتی به یادش می افتم انگار که در واقعیت اونجا بودم
انقدر این خونه زیبا و دلخواه من هست که وقتی تصور می کنم اونجا هستم یک نوع آرامش و یک حالت شوق به من دست می ده
بعدها یک نفر دیگه که به اندازه نفر اول عزیز نبود گفت که با این کار (تصور صحنه غیر واقعی در ذهن) از دیدن واقعیت باز می مونی و همیشه فقط رویاهای خودت و می بینی (زمان برون فکنی یا رویا بینی)
خوب فعلا تا همین جا کافیه

امضای کاربر : افسوس که عمری پی اغیار دویدیم / از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
چهارشنبه 13 شهریور 1392 - 15:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
fatemesoltan آفلاین


مدیر کل سایت

ارسال‌ها : 27
عضویت: 9 /6 /1392
تشکرها : 46
تشکر شده : 21

خوب تا اونجا پیش رفتیم که پیش زمینه برای مدیتیشن ریلکسیشن و بعد خلسه (همون مثلا تصور منظره کمی باعث اون حالت می شه) هست حالا این که شما بخواین چه مدیتیشنی انجام بدین بستگی داره که هدفتون ازاون کارچی باشه
مثلا یکی می خواد یه چیزی رو به خودش تلقین کنه که به این کارمی گن خود هیپنوتیزم. وقتی که در حالت خلسه رفتین مثلا بگین من شجاعم و من فلانم و ....و نباید منفی بگیم مثلا من ترسو نیستم و ... (من خودم تا حالا این کار و نکردم چون زیاد انگیزه نداشتم)
یا من جایی شنیدم که می شه برای حتی درمان بیماری ها از این کار استفاده کرد. که اینجا بیشتر تصور کاربرد داره مثلا کسی که یه بیماری داره اون عضوش و تصور می کنه که سالم و بدون عیبه یا مثلا تصور می کنه که اون عضوش که معیوبه هی بهتر و بهتر می شه.
گاهی هدف ما از این کار بازکردن ، پاکسازی و هماهنگ کردن چاکراها هست که معمولا به این کار مدیتیشن گفته می شه و موارد قبلی رو به اسمای دیگه می شناسن.
در بخش های بعدی یکی دو مورد مدیتیشن آموزش داده می شه که یکیش رو از جایی می گم و یکیش کاملا ابتکاری خودم هست و به من بسیار آرامش می ده

امضای کاربر : افسوس که عمری پی اغیار دویدیم / از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
سه شنبه 02 مهر 1392 - 10:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
fatemesoltan آفلاین


مدیر کل سایت

ارسال‌ها : 27
عضویت: 9 /6 /1392
تشکرها : 46
تشکر شده : 21
مدیتیشن های منتخب من
سلام.
این مدیتیشن که می خوام بگم در هیچ کجای دیگه یافت نمی شه و کاملا اختراعی خودم هست. عواقبش هم پای خودتون هست ولی به من که خیلی آرامش می ده.

بعد از ریلکس کردن ماهیچه های بدن و شمردن معکوس مثلا از 50 یا 20 تا 1 یک محیط سرسبز رو در ذهنتون با جزئیات کامل تصور می کنین و تصور می کنین که دارین اونجا قدم می زنین. سعی کنین چمن ها رو زیر پاتون احساس کنین. صدای خش خش برگ ها در اثر وزیدن باد. بوی چمن خیس. نور آفتاب یا هوای ابری هر کدوم که بیشتر دوست دارین. همه رو با جزئیات کامل تصور کنین.
بعد تصور کنین که یک دریاچه کوچیک یا استخر اونجا هست و شما می خواین توش پا بزارین. باید دریاچه یه جوری باشه که از کم عمق شروع بشه. یعنی اول مثلا تا مچ پاتون می ره تو آب و هرچی جلوتر می رین عمیق تر می شه.
وقتی که آب تا بالای پا (انتهای ستون مهره ها رسید) تصور کنین که رنگ آب به رنگ قرمز در میاد و چاکرای ریشه شما از اون آب تغذیه می شه و انرژی می گیره و شستشو و پاکسازی می شه. یک مقدار در این وضعیت بمونین. یه کم که حالت مور مور شدن در اون ناحیه احساس کردین جلوتر برین تا آب به قسمت ناف برسه. و اون حس مور مور شدن هم تا قسمت ناف بالا میاد. بعد آب هم همزمان به رنگ نارنجی در میاد و این بار چاکرای جنسی تغذیه می شه و همینطور مرحله قبل تکرار می شه و بعد جلوتر می رین تا ناحیه زیر معده (چاکرای خورشیدی) و آب به رنگ زرد در میاد. بعد تا جلوی قفسه سینه (چاکرای قلب) و آب به رنگ سبز در میاد بعد تا قسمت گلو (چاکرای گلو) و آب به رنگ آبی پررنگ در میاد. بعد تا پیشانی (چاکرای چشم سوم) و آب به رنگ صورتی تیره یا ارغوانی در میاد (باید تصور کنین که توی آب هم به راحتی می شه نفس کشید) و بعد تا بالای سر (چاکرای تاج) و آب به رنگ صورتی خیلی روشن در میاد.
وقتی که این حالت تموم شد می رین تا به اون طرف دریاچه برسین و هی عمق آب کم و کمتر می شه و رنگ آب هم به حالت طبیعی برمی گرده.
بعد دوباره یه مقدار در محیط قدم می زنین و کم کم بیدار می شین.

امضای کاربر : افسوس که عمری پی اغیار دویدیم / از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
چهارشنبه 03 مهر 1392 - 12:43
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
fatemesoltan آفلاین


مدیر کل سایت

ارسال‌ها : 27
عضویت: 9 /6 /1392
تشکرها : 46
تشکر شده : 21
مدیتیشن های منتخب من
سلام دوستان
همونطور که قبلا گفته بودم اینجا مدیتیشن هایی رو می زارم که خودم تجربه کردم
قبل از هر چیزی این و بگم که نماز بزرگترین و کامل ترین مدیتیشن هست اگر با توجه کامل و رعایت اصول خونده بشه. من خودم هر وقت که نمازم رو با توجه می خونم بعدش احساس سبکی و شعف خاصی دارم ولی خیلی سخته در تمام طول نماز تمام حواسمون و جمع کنیم و از افکار بیهوده و مزاحم دوری کنیم ولی بالاخره شدنی هست

در اینجا قصد دارم یک فایل مدیتیشین صوتی رو برای دانلود قرار بدم با صدای بابک سرخپور که به مدت 20 دقیقه هست و قبل از شروع اون باید طبق روال همیشگی بدن رو ریلکس کنین
فعلا حرف دیگه ای برای گفتن ندارم

دانلود فایل صوتی

امضای کاربر : افسوس که عمری پی اغیار دویدیم / از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
دوشنبه 22 مهر 1392 - 12:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از fatemesoltan به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mohabat /
mohabat آفلاین


کاربر ویژه

ارسال‌ها : 118
عضویت: 1 /7 /1392
سن: 99
تشکرها : 18
تشکر شده : 47

مدیتیشن در وجود ما بسیاری از خصوصیات عالی و اخلاقی لازم برای رسیدن به تحقق نفس را بیدار و تحکیم میکند .
با پیدایش و رشد معصومیت در خود ، ما قادر خواهیم بود کلیة تعصبات و محدودیت ها ی خود را رها کرده و فراسوی آنها ، صلح و آرامش ، شادی و خوشبختی را در خود تجربه نماییم .
ابتکار و خلاقیت در صلح درونی مانند رودی ، سرچشمه گرفته از هستی در ما رشد می کنند و در اندک زمان کوتاهی ، تمامی بیماری های روحی و فیزیکی ما شفا پیدا کرده و تمامی عادات مضرر برای سلامتی بدن انسان ، بدون هیچ نوع تلاشی التیام می یابند .
زمانی که مدیتیشن به مرحله حقیقی خود برسد ، دیگر ارتباط مابین خالق و مخلوق از هم ناگسستنی می شود و درست تنها در چنین شرایطی است که ما می توانیم به شناخت حقیقی از خود و جهان اطراف خود و خدای خود دست بیابیم .
و با مدیتیشن و آرامش درونی و درحالت سکون که ما آنرا نهایت مدیتیشن می نامیم یعنی به سکون آرامش محض رسیدن و آن موقع نسیم خنک که ما آنرا ویبراسیون یا همان ارتعاشات بدن می نامیم ، در حین حرکت به بالای سر ،
با تمامی سلولهای بدنمان برخورد کرده و آنها را تقویت و جوانتر می نماید
قدرت و سرعت حرکت این ارتعاشات در هر شخصی متفاوت است . زیرا وضعیت انرژیتیکی کانالها و مراکز در افراد ، حالات خاصی بر روی قدرت و سرعت ارتعاشات در بدن ایجاد می نمایند .
« مدیتیشن ، موجب سرعت بخشیدن به عبور انرژی کندالینی از مراکز و کانالهای بدن ما می شود »
این انرژی با حرکت خود درون سیستم ظریف بدن ما ، بدون اینکه ما عملی فیزیکی انجام داده باشیم ؛ تعادلی مابین : جان ، روح و روان ما برقرار می کند .
با انجام مدیتیشن، آگاهی فردی ما بالا رفته و این آگاهی جدید ، به ما امکان می دهد تا کیفیت مراکز انرژیتیکی خویش و دیگران را درک کرده و در بهبودی آنها به خود و دیگران کمک نماییم .
با مدیتیشن در اندک زمان کوتاهی ، در بدن ما نیرویی مخصوص و شفا دهنده ، رشد پیدا می کند که این نیرو در بهبودی بسیاری از بیماری ها از قبیل : فشارخون ، سردرد ، سینه پهلو ، نفس تنگی ، سرگیجه ، سرطان ، امراض قندی ، دلهره ، افسردگی ، تیروئید و غیره کمک فراوانی کرده و همچنین به ما کمک میکند که از هیجانات و استرسها و فشارهای ناشی از مسائل روزمره بکاهیم و بر اعصاب خود بیشتر مسلط شویم .
همچنینی مدیتیشن به ما کمک میکند تا بالانسی مابین روابط انسانی و عاطفی خود برقرار کنیم و ذهن خود را به مرور زمان به آرامشی همیشگی برسانیم

امضای کاربر : هیچ وقت مغرور نشو، برگها وقتی می ریزند كه فكر میكنند طلا شدند
یکشنبه 28 مهر 1392 - 11:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
fatemesoltan آفلاین


مدیر کل سایت

ارسال‌ها : 27
عضویت: 9 /6 /1392
تشکرها : 46
تشکر شده : 21
مدیتیشن های منتخب من
سلامی دوباره
این مدیتیشن که می خوام الان توضیح بدم برای تمرکز ذهن و رهایی از گفتگوهای ذهنی است

در ابتدا ممکنه خیلی خیلی ساده به نظر برسه ولی وقتی واردش می شین می بینین که اونقدر که فکر می کردین هم ساده نیست

برای این کار در یک محیط آروم می شنین و و یک شیء رو جلوتون قرار می دین که معمولا از شعله شمع استفاده می شه ولی نیازی نیست حتما شمع باشه به نظر من هر چیز دیگری می تونه باشه مثل یک سیب یا یک شی ساده.
بعد به اون شکل با دقت نگاه می کنین و چشماتون و می بندین و سعی می کنین که اون شی رو با تمام جزئیات تصور کنین. در مراحل بالا شاید حتی اون رو بتونین ببینین. و هر وقت از نظرتون محو شد دوباره چشماتون و باز می کنین و نگاه می کنین.


به نظر من خیره شدن به شعله شمع ممکنه به بینایی آسیب برسونه.

روزی یک ربع انجام این مدیتیشن به تمرکز ذهن و کنترل اون کمک می کنه

امضای کاربر : افسوس که عمری پی اغیار دویدیم / از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم
یکشنبه 19 آبان 1392 - 11:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :